Ingyenes szállítás 25.000 Ft feletti rendelés esetén!

Általános Szerződési Feltételek

Nagyné Dózsa Beáta e. v.
https://nalubababolt.hu/hu

Letölthető verzióhoz kattintson ide.
Letölthető elállási mintához kattintson ide.

Hatályos: 2023. május 15. napjától

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉS FELTÉTEL
Jelen Általános szerződési feltétel (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza Nagyné Dózsa Beáta egyéni vállalkozó által üzemeltetett, https://nalubababolt.hu/hu weboldalon elérhető webáruház használatával kapcsolatos feltételeket, tudnivalókat, a honlapon nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő vagy az alábbi telefonszámon: +36 20 984 0918, e-mail címen: info@nalubababolt.hu) megrendelést leadó Megrendelő és Vállalkozás jogait és kötelezettségeit a közöttük létrejött szerződés vonatkozásában.

I. Általános információk

1. Vállalkozásról
Vállalkozás neve: Nagyné Dózsa Beáta e. v.
Nyilvántartási száma: 57986083
Adószáma: 59937645-1-38
Statisztikai számjele: 599376454791-231-18
Székhelye: 9700 Szombathely, Rumi út 320.
Postai levelezési címe: 9700 Szombathely, Rumi út 320.
Telefonszám: +36 20 984 0918
E-mail címe: info@nalubababolt.hu

2. Online jelenlét
2.1. Weboldal: https://nalubababolt.hu/hu
Tárhelyszolgáltató: PPD Online Kft.
Tárhelyszolgáltató adószáma: 27428863-2-08
Tárhelyszolgáltató székhelye: 9330 Kapuvár, Győri út 60.
Tárhelyszolgáltató e-mail címe: info@ppdonline.hu

2.2. Facebook: https://www.facebook.com/nalubababolt
2.3. Instagram: https://www.instagram.com/nalubababolt/

3. ÁSZF hatálya
Jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus úton megkötött adásvételi szerződésre, amely a Vállalkozás és a Megrendelő között jön létre a webáruházon keresztül leadott megrendelés útján.

4. Értelmező rendelkezések
Általános szerződési feltétel: az a szerződési feltétel, amelyet az alkalmazója több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a másik fél közreműködése nélkül előre meghatározott és amelyet a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Eladó: Vállalkozásunk.
Megrendelő: Ön (természetes személy), aki a webáruházon keresztül leadott rendelés alapján létrejött adásvételi szerződés vevője.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak, azaz a webshopon leadott rendelés alapján köztünk megkötött szerződés.
Adásvételi szerződés: Vállalkozásunk, mint eladó és Ön, mint vevő között áruértékesítés céljából létrejött szerződés, szükség esetén a kiszállításról Vállalkozásunk által megbízott futárszolgálat gondoskodik.
Áru: Vállalkozásunk által eladásra kínált termék, forgalomképes ingó dolog.
Eladási ár: az áru egy egységára vagy adott mennyiségére vonatkozó ár.
Békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet nyilvántartásba vettek.
Online adásvételi szerződés: olyan adásvételi szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás egy honlapon kínál megvételre valamilyen árut és a fogyasztó az adott honlapon keresztül rendeli meg az árut.
Fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával összefüggő vitás ügy.

5. Szerződés
Szerződéskötés technikai lépéseiről az ÁSZF III. pontjában talál részletes tájékoztatást.
Ön által a webáruházban leadott rendelés és az általunk küldött visszaigazolás alapján köztünk elektronikus úton szerződés jön létre, amely írásbeli szerződésnek minősül, Vállalkozásunk azt iktatja, a megrendelés és a visszaigazolás (a szerződés) utólag – adatkezelési időn belül - hozzáférhető és megtekinthető .
Vállalkozás kizárja a visszaigazolás elmaradásából származó felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg Önhöz határidőben, mert rossz, hibás vagy hiányos e-mail címet adott meg a megrendelés véglegesítése során, vagy a levelező fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni. 
Önnek a megrendelés elküldését megelőzően bármikor lehetősége van a webáruházban az adatbeviteli hibák javítására: megrendelés folyamata alatt bármikor tudja például számlázási, szállítási adatait javítani, a kosár tartalmát tudja módosítani az ÁSZF III.2-6. pontjaiban rögzítettek szerint.
A megrendelést követően észlelt hibák korrigálása érdekében, kérjük, vegye fel a kapcsolatot Vállalkozásunkkal az ÁSZF I.1. pontjában meghatározott elérhetőségeink egyikén. 
A köztünk létrejött szerződés nyelve magyar. Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés, szavatossági/jótállási eljárás nyelve szintén a magyar. A szerződésre a magyar jog az irányadó.
Vállalkozásunk semmilyen magatartási kódexnek nem veti alá magát.

II. Webáruház használatának feltételei
1. Ki jogosult rendelésre, átvételre?
A webáruházban azok a (cselekvőképes) természetes személyek, akik a megrendelésük elküldését megelőzően megismert ÁSZF-ben és Adatkezelési tájékoztatóban foglalt feltételeket magukra nézve kötelező erejűnek ismerik el. Vállalkozásunk jogi személyek, egyéni vállalkozók részére nem értékesít.
Az általunk eladásra kínált áruk értékesítése kizárólag végfelhasználók részére történik, azaz a termékek tovább értékesítési céllal történő megvásárlása nem megengedett. Erre figyelemmel Vállalkozásunk fenntartja magának azt a jogot, hogy a Megrendelő ajánlatát visszautasítsa, ha a megrendelés mennyiségéből arra következtethet, hogy a vásárlás tovább értékesítési céllal történik.
A webáruházban lehetősége van regisztrált vásárlóként és regisztráció nélkül, vendégként is vásárolni. A regisztráció előnye, hogy nem kell minden egyes vásárlásnál ismételten megadni a megrendeléshez szükséges adatokat, látja korábbi megrendeléseit, nyomon követheti azokat.
Felhívjuk a figyelmüket, hogy a termékek átvételére kizárólag csak nagykorú személyek jogosultak. 

2. Hogyan tud vásárolni az oldalon?
2.1. Regisztráció

A webáruházat jogosult regisztrált felhasználóként és regisztráció nélkül is használni.
Amennyiben több alkalommal szeretne vásárolni a webáruházban úgy a gyorsabb, könnyebb rendelési folyamat érdekében javasoljuk a regisztrációt, amelyet bármikor jogosult módosítani, törölni.
A jobb felső sarokban található személy ikonra történő kattintást követően, az „Új fiók létrehozása” gombra történő lépéssel tud regisztrálni az oldalon.
Regisztrációhoz Önnek az alábbi adatokat kell megadnia:
- e-mail cím, jelszó, jelszó megerősítése, keresztnév, vezetéknév.
A regisztrációs adatok bármikor módosíthatóak bejelentkezést követően a Fiók menüpont alatt, Személyes adatok/Számlázási adatok/ Jelszó módosítása alponton belül.
Amennyiben Ön elfelejti jelszavát, új jelszót kérhet a regisztrált e-mail címével Bejelentkezés menüpont alatt az „Elfelejtetted a jelszavadat?” hivatkozásra történő kattintással.
A regisztrációt bármikor tudja töröltetni az info@nalubababolt.hu címre küldött kérelmével. Profiljának törlése esetén a megadott adatait töröljük, ugyanakkor a megrendelést, visszaigazolást számla adatokat továbbra is kezeljük, megőrizzük a számviteli és adójogszabályok előírásainak megfelelően.
A sikereres regisztrációhoz Önnek meg kell ismernie és el kell fogadnia az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. Az Adatkezelési tájékoztató a regisztráció feletti linkre történő kattintással érhető el, illetve onnan letölthető, elmenthető és bármikor kinyomtatható. A regisztrációval együtt lehetősége van hírlevélre történő feliratkozásra is, amennyiben szeretné, hogy Vállalkozásunk legújabb ajánlatait elküldhesse Önnek.
Ha Önnek az ÁSZF-ben vagy az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakkal kapcsolatban kérdése, észrevétele merülne fel, úgy keressen bizalommal az elérhetőségeinken.
Tájékoztatjuk, hogy a regisztráció során megadott adatok valódiáságáért, helyességéért, pontosságáért Ön felel. A webáruház rendszere kizárólag a kötelezően kitöltendő adatokat ellenőrzi formailag. 
A regisztrációt követően bármikor, minden egyes vásárlás alkalmával és azon kívül is megadhatja számlázási adatait, szállítási címét/címeit, amelyeket bármikor módosíthat a Fiók menüpont alatt, Személyes adatok/Számlázási adatok/ Jelszó módosítása alponton belül.

2.2. Vásárlás korábban regisztrált felhasználó esetén
Amennyiben Ön regisztrált vásárlónk, úgy az e-mail címének és jelszavának megadásával be tud lépni a fiókjába.

2.3. Vásárlás regisztráció nélkül
Webáruházunkon vásárolhat vendégként, regisztráció nélkül is. 
A vásárláshoz szükséges adatokról az ÁSZF III.3. pontjában tájékozódhat.

4. Milyen eszközről, böngészőről tudja használni a webáruházat?
A weboldal megnyitásához, megtekintéséhez általános használatban lévő, bármely internetezésre szolgáló böngészőprogram elegendő. Sajnos rajtunk kívül álló okból előfordulhat, hogy egyes böngészők az általánostól eltérő beállításokat alkalmaznak, így az ebből eredő károkért nem vállalunk felelősséget. 
Ha a weboldal megtekintésével, használatával kapcsolatban problémája merül fel, úgy vegye fel velünk a kapcsolatot az ÁSZF I.1. pontjában meghatározott elérhetőségeink egyikén.

5. Hova szállítunk ki? Van-e minimum rendelési érték? Van kiszállítási díj?
Kiszállítási terület
Megrendelési minimum
Magyarország egész területén kivéve Szombathely
15.000- Ft vásárlási érték
Szombathely
nincs rendelési limit
A kiszállítás díja az ÁSZF III.10. pontjában meghatározottak szerint alakul, annak mértéke függ a megrendelés össztömegétől. 

III. Vásárlás a webshopon/E-mailen
1. Termékek
1.1. Elérhető termékek

A Vállalkozásunk által kínált termékek megvásárlására a https://nalubababolt.hu/hu weboldalon keresztül kerülhet sor. A honlap megnyitását követően megjelenik az oldal kínálati felülete, itt találja meg mindazon termékeket, amelyeket Vállalkozásunk megvásárlásra kínál fel.
A honlapon Ön szabadon böngészhet, az egyes termékek az adott termékkategóriára történő kattintással is megtalálhatóak. A termékkategóriák az oldal bal felső részében található „Kategóriák” legördülő fülre kattintva érhetőek el.

1.2. Terméktájékoztatás
A termékek fényképpel és a jogszabályokban meghatározott kötelező tájékoztató adatokkal szerepelnek a webáruházban. 
Termékfotó
A fotók kizárólag illusztrációs célt szolgálnak, eltérhetnek az aktuálisan elérhető termékek csomagolásától.
A termékek jellemzői
A termékek leírása, használati útmutatója tartalmaz minden olyan információt, amelyek az adott termék jellemzőire, összetételére, felhasználására vonatkoznak. A tájékoztatást a fogyasztó köteles elolvasni és megismerni.
A termékek származási országa feltüntetésre kerül az adott termék tájékoztatójában/terméken. 
Kérjük Önt, hogy amennyiben a megrendelt termékhez nem kapta meg a használati utasítást, úgy haladéktalanul – még az áru használata előtt – jelezze részünkre az ÁSZF I.1. pontjában meghatározott elérhetőségeink egyikén, hogy azt mielőtt a rendelkezésére tudjuk bocsátani.  
Termékek fogyasztói ára, egységára
A termékek ára az adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazza. Az árak magyar forintban (Ft) értendőek. 
Vállalkozásunk a megrendeléskor feltüntetett fogyasztói áron értékesíti Ön részére termékeit, vagyis az ár esetleges módosulása a megrendelést követően nem hat ki a megrendelt termék árára, kivéve, ha a megrendelés folyamatában később a mennyiséget megváltoztatta, mely esetben ez számít megrendelésnek és a módosítás időpontjában érvényes árat kell megfizetnie. 
Az ár változtatás jogát fenntartjuk, a módosított árak a honlapra történő felkerüléssel hatályosak, nem érintik a már leadott, de még nem teljesített megrendeléseket.
Nem vállalunk fellelőséget a tőlünk elvárható gondosság és/vagy a webáruház rendszerének hibájából eredő, mindenki számára nyilvánvalóan felismerhető módon tévesen feltüntetett irreális (közismerthez képest jelentősen eltérő) árért. Ilyen esetben nem vagyunk kötelesek a webáruházban feltüntettet áron szolgáltatni a megrendelt terméket, ugyanakkor a hiba észlelését követően felvesszük Önnel a kapcsolatot és tájékoztatjuk Önt a hibás ár feltüntetéséről, felajánljuk a rendelés módosítását, törlését vagy a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét.
A feltüntetett ár nem tartalmazza az esetleges kiszállítási díjat, amelyről az ÁSZF III.10. pontjában részletes tájékoztatást talál.
Megrendelni kívánt termékek mennyisége
A megrendelni kívánt termékek darabszámát a „Kosárba” gomb alatt elérhető legördülő menüben tudja módosítani, az alapbeállítás 1 (egy) db terméket jelent, tehát ha a „Kosárba” gombra kattint, akkor az adott termékből 1 (egy) darab kerül a virtuális bevásárlókosarába. A termék mennyiséget a kosárban is tudja módosítani, +/- jelre történő kattintással.

2. Vásárlás (megrendelés) folyamata 
A kiválasztott, megvásárolni kívánt terméket a mennyiség megadását követően a „Kosárba” gombra történő kattintással tudja a virtuális (bevásárló) kosarába helyezni. A termékek kosárba történő helyezése nem jelenti a termékek megrendelését, nem teremt vásárlási kötelezettséget Ön számára, kizárólag akkor jön közöttünk létre adásvételi szerződés, ha a megrendelését a megrendelési folyamat végén véglegesíti és mi megküldjük Ön részére határidőben a visszaigazolást. A termék kosárba helyezése a termék lefoglalását sem jelenti, előfordulhat, hogy onnan kikerül, ha egy másik vásárló korábban küldi el megrendelését részünkre.
A Kosár tartalmát bármikor jogosult megtekinteni, a Kosárba helyezett egyes/összes termékeket is törölheti, a megadott mennyiségen módosíthat (az adott termék mennyisége mellett található +/- jel). A Kosár megtekintését követően visszaléphet a vásárlási felületbe a „Vásárolok még” vagy a „Tovább a fizetéshez” gombra kattintással befejezheti a vásárlását.

3. Teljesítéshez szükséges adatok megadása
A megrendelés teljesítéséhez alábbi adatokra van szükségünk:
- e-mail cím;
- telefonszám;
- szállítási adatok esetén: név, irányítószám, település, utca, házszám, ország;
- számlázási adatok: név, irányítószám, település, utca, házszám, ország;
Kérjük Önt, hogy olyan szállítási címet adjon meg, ahol a kiszállítás napján Ön vagy Ön által megrendelés átvételére megbízott nagykorú személy elérhető!
A fenti adatok megadását követően, a „ Tovább” gombra történő kattintást követően van lehetőség az átvételi mód és a fizetési mód meghatározására.

4. Átvételi mód kiválasztása
    • Országos szállítás futárszolgálattal,
    • Szombathelyen történő szállítás (utánvétes fizetési mód esetén csak készpénzben lehet majd fizetni),
    • Személyes átvétel (utánvétes fizetési mód esetén csak készpénzben lehet majd fizetni).
Az átvételi, szállítási módokról részletesebb tájékoztatást az ÁSZF III.10. pontjában talál.
A szállítási mód kiválasztásával egyidejűleg (előtte/utána) van lehetőség a fizetési mód meghatározására.

5. Fizetési mód kiválasztása
Vállalkozásunknál az alábbi fizetési módok közül választhat:
    • Bankkártyás fizetés,
    • Utánvét,
    • Banki utalás (előre utalás).
A fizetési módokról részletesebb tájékoztatást az ÁSZF III.11. pontjában talál.
A szállítási mód és fizetési mód kiválasztását követően, a megrendelés elküldése előtt még lehetősége lesz adatait ellenőrizni.
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt tőlünk, hogy a csomagot a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt) tőlünk vagy a megbízott futárszolgálattól, úgy a Vállalkozásunk a következő megrendelésének teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötheti.

6. Adatok ellenőrzése az „összesítés” menüpont alatt
A megrendelés véglegesítése, elküldése előtt átnézheti megadott adatait, azokon még tud módosítani. A „Kosár” tartalmát is tudja még ebben a stádiumban módosítani.
Kérjük, ügyeljen a megadott adatok pontosságára!
Az oldal jobb oldalán, az Összesítés alatt lehetősége van a „Megjegyzés hozzáadása” fülre kattintva egyéb fontos információkat közölni, pl. kiszállítást segítő adatok. Amennyiben hűségkártyával, kuponnal rendelkezik, úgy annak érvényesítésére is ebben a lépésben van lehetősége.

7. Megrendelés elküldése
Ha befejezte vásárlását, az ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató megismerését és jelölőnégyzetben történő kattintással történő elfogadást követően a „Megrendelés elküldése” gombbal tudja megrendelését elküldeni részünkre.
Fontos, hogy a megrendelésének elküldése fizetési kötelezettséggel jár! A megrendelés elküldése ajánlati kötöttséget teremt az Ön részéről, ugyanakkor az adásvételi szerződés csak az ÁSZF III.8. pontban rögzített feltétel teljesülése esetén jön közöttünk létre.
Amennyiben megrendelésével kapcsolatban kérdésünk merülne fel, felvesszük Önnel a kapcsolatot egyeztetés céljából.
Abban az esetben, ha az Ön által kiválasztott termék elfogyna, haladéktalanul értesítjük!
A Megrendelés elküldése előtt lehetősége van hírlevélre történő feliratkozásra is, de ez nem feltétele a megrendelés elküldésének.

8. Megrendelés visszaigazolása
A megrendelését a megrendelés megérkezését követően haladéktalanul visszaigazoljuk. Amennyiben a visszaigazolás nem érkezik meg a megrendelést követő 48 órán belül Önhöz, úgy mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő hozzánk, illetve Önhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Közöttünk akkor jön létre a megrendelt termékekre vonatkozó adásvételi szerződés, amikor Önhöz megérkezett a megrendelést visszaigazoló e-mail.

9. Megrendelés módosítása
Ön jogosult megrendelését, a korábbi rendelési számra történő hivatkozással módosítani az ÁSZF I.1. pontjában megadott elérhetőségeink egyikén az alábbiak szerint:
- amennyiben rendelését hétköznap adta le, így ugyanezen a napon 24:00 óráig bezárólag,
- amennyiben a rendelését hétköznap 16:00 óra után, vagy hétvégén, munkaszüneti napon adta le, úgy a következő munkanap 08:00 óráig bezárólag.
A módosítás csak akkor sikeres, ha vissza tudtuk igazolni kérését, amennyiben a módosítás iránti kérelme bizonyos okokból nem volt teljesíthető, úgy jogosult az ÁSZF IV. pontjában meghatározottak szerint elállni a szerződéstől. 

10. A megrendelés kézbesítése
10.1. Házhozszállítás: GLS Futárszolgálat
A megrendelések kiszállítását az ország egész területén tudjuk vállalni, teljesíteni. A kiszállításhoz harmadik személy közreműködését vesszük igénybe. 
GLS Futárszolgálat
GLS Hungary
Telefon: (+36 29) 886 700
Mobil: (+36 20) 890-0660
Email: info@gls-hungary.com    
Csomagkövetés: https://gls-group.eu/HU/hu/csomagkovetes
Házhozszállítás díja
Rendelési összeg, fizetési mód:
GLS futárszolgálat
Előre fizetés (utalás, bankkártya)
1899.-Ft
Utánvét
1899.-Ft+ utánvét díja (500 Ft)

25.000 Ft felett a házhozszállítás ingyenes!

A szállítási díj minden esetben a megrendelés értékének és a fizetés módjának megfelelően kerül felszámításra, annak mértéke az esetleges akcióktól függ.
Amennyiben a kézbesítés idejére vonatkozó további megjegyzést, pontosítást szeretne kérni, úgy a megrendelés elküldése előtt, az oldal jobb oldalán, az Összesítés alatt a „Megjegyzés hozzáadása” fül rovatban megteheti.
A kiszállítást végző futárszolgálat munkatársai sikertelen kézbesítés esetén értesítést hagynak, illetve lehetőségük szerint a rendelésben megadott telefonszámon felveszik Önnel a kapcsolatot, hogy egy konkrét időpontot megbeszéljenek. 
A kézbesítés hétköznapon, 8 és 17 óra között történik, kérjük ezen információk ismeretében jelölje meg a szállítási címet, amely eltérhet a számlázási címtől. 
A kiszállítás várható határideje függ a megrendelés időpontjától, a fizetési módtól, a megrendelt termékek számától, mennyiségétől, illetve azok raktárkészletétől. A megrendelés feldolgozása legkésőbb a megrendelés visszaigazolását követő munkanapon megtörténik. 

10.2. Házhozszállítás: Szombathelyen
A megrendelések kiszállítását Szombathely területén a Vállalkozásunk is tudja vállalni, teljesíteni, amelynek díja rendelési limit nélkül 500.-Ft/fuvar. A szállításra előre egyeztetett időpontban kerül sor. 
A kiszállítás várható határideje függ a megrendelés időpontjától, a fizetési módtól, a megrendelt termékek számától, mennyiségétől, illetve azok raktárkészletétől. A megrendelés feldolgozása legkésőbb a megrendelés visszaigazolását követő munkanapon megtörténik. 
Ezen átvételi mód esetén az utánvétes fizetési választásakor kizárólag készpénzes fizetésre van lehetőség.

10.3. Személyes átvétel Szombathelyen
A webáruházban leadott rendelését jogosult külön díj felszámítása nélkül átvenni Szombathelyen, előre egyeztett időpontban 9700 Szombathely, Rumi út 320. címen. A megrendelt csomag összeállításának határideje függ a megrendelt termékek számától, mennyiségétől, illetve azok raktárkészletétől. A megrendelés legkésőbb – a készlethiány esetét kivéve – a megrendelés visszaigazolását követő 1-3 munkanapon belül átvehető az előre egyeztetett időpontban és helyszínen. Amennyiben ezen határidőben nem tudjuk teljesíteni, úgy felvesszük Önnel a kapcsolatot.
A megrendelésének összeállításáról e-mail üzenetben értesítjük, az átvétel időpontjának meghatározására 8:30-15:30 óra közötti időtartamban lehetséges. A fizetés módokról az ÁSZF III.11. pontjában talál információkat.
Ezen átvételi mód esetén az utánvétes fizetési választásakor kizárólag készpénzes fizetésre van lehetőség.

10.4. Szállítási határidő 
Amennyiben rendelését hétköznap 13:00 óráig adta le, úgy legkésőbb a következő munkanapon, megkezdődik a rendelés feldolgozása. Amennyiben a rendelését hétköznap 13:00 óra után, hétvégén vagy munkaszüneti napon adta le, úgy legkésőbb azt követő második munkanapon kezdődik meg a megrendelés feldolgozása. A termékek szállításának határideje: 2-5 munkanap, amennyiben a termékek kiszállítása ezen határidőben nem biztosítható, úgy felvesszük Önnel a kapcsolatot megadott elérhetőségei egyikén.
Amennyiben a megrendelt termékek vételárát, a kiszállítási díjat átutalás útján kívánja megfizetni, úgy a csomag feladásáról a megrendelés összegének Vállalkozásunk bankszámláján történő jóváírását követően gondoskodunk.

10.5. Szállítási határidő készlethiány esetén
Amennyiben a rendelt termékek közül valamely termék vonatkozásában készlethiány áll fenn, úgy felvesszük Önnel a kapcsolatot a megadott elérhetőségein és tájékoztatjuk a termék beszerzésének, illetve kiszállításának várható idejéről.
Természetesen készlethiány esetén lehetőséget biztosítunk a rendelés módosítására, törlésére, részletekben történő teljesítésre is. Fontos, hogy amennyiben a megrendelés több részletben történő szállítását kéri, úgy a kiszállítás díja módosulhat, amelyről szintén írásban tájékoztatni fogjuk, hogy Ön a számára legkedvezőbb döntést tudja meghozni.
A rendelés törlése, módosítása esetén az előre kifizetett (átutalás, bankkártyával történő fizetés) ellenértéket döntésének közlését követően, legkésőbb 14 (tizennégy) napon belül visszautaljuk az Ön által megadott bankszámlaszámra. A visszautalással kapcsolatban Önt semmilyen többletköltség nem terheli. 
Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a webáruházon található információk pontosak, a készletinformációk aktuálisak legyenek. Azonban a szerződés létrejöttének pillanatában általunk előre nem látható okokból is lehetetlenné válhat a megrendelés teljesítése. 
10.6. Vállalkozásunk késedelme
Amennyiben a megrendeléseket a fenti határidőben nem tudjuk teljesíteni, úgy arról Önt a megadott elérhetőségei egyikén értesítjük és lehetőséget biztosítunk arra, hogy megrendelését törölje. Ha továbbra is fenntartja megrendelését és póthatáridőt tűz számunkra, úgy a megadott határidőben gondoskodunk a megrendelés teljesítéséről.
A rendelés törlése, módosítása esetén az előre kifizetett (átutalás) ellenértéket döntésének közlését követően, legkésőbb 14 (tizennégy) napon belül visszautaljuk az Ön által megadott bankszámlaszámra. A visszautalással kapcsolatban Önt semmilyen többletköltség nem terheli. 

11. Fizetési módok
11.1. Bankkártyás fizetés
A megrendelésének elküldését követően a weboldalról a SimplePay fizetőoldalára kerül, ahol minősített, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. A SimplePay fizetőoldal adattartalmáról Vállalkozásunk nem szerez tudomást, mivel az független és védett internetes oldal. A kártyabirtokosok számára az internetes fizetés, csakúgy, mint a hagyományos POS terminálon történő fizetés díjmentes. A SimplePay oldalon használható bankkártyákról előzetes tájékoztatást nem tudunk nyújtani, az interneten történő fizetési lehetőségeiről érdeklődjön a számlavezető, bankkártyáját kibocsátó bankjánál. Az fizetéshez szükséges megadnia kártyaszámát, kártyán szereplő nevet, lejárat dátumát, valamint a kártya hátoldalán található háromjegyű kódot (CV kódot).

11.2. Utánvét 
Országos szállítás esetén a futárnál készpénzzel, illetve bankkártyával tud fizetni (megrendelés értéke + szállítási költség).
Szombathelyen történő szállítás esetén Kollégánknál kizárólag készpénzben tud fizetni (megrendelés értéke + szállítási költség).
Személyes átvétel esetén kizárólag készpénzben tud fizetni (megrendelés értéke).

11.3. Előre utalás
Átutalással a következő bankszámlára:
Bank: OTP Bank Nyrt.
Számlaszám: 11773470-01182286
Kedvezményezett: Nagyné Dózsa Beáta
Közlemény: a rendelés száma és a megrendelő személy teljes neve.
Figyelem! Előre utalásnál a rendelés teljesítésének ideje a megrendelési összeg bankszámlán történő jóváírási folyamat miatt megnövekszik. Fontos, hogy a megrendelési összeget legkésőbb a rendelés elküldésétől számított 1 (egy) banki napon szíveskedjék elutalni.

12. Számla
Vállalkozásunk minden esetben a rendelésekről elektronikus számlát állít ki a Billingo számlázó program segítségével. Az elektronikus számla a rendelés teljesítése után a vásárláshoz szükséges megadott e-mail címre kiküldött e-mailből tölthető le. A számlázóprogram az egyes elektronikus számlákat .pdf formátumban állítja ki.
Vállalkozásunk a számlák kiállítása során a számla kötelező adattartalmának rögzítése érdekében (pl. név, számlázási cím, adószám/adóazonosító jel) személyes adatokat továbbít a Billingo Technologies Zártkörűen Működő Részvénytársaság részére. Az adattovábbításról részletesebb tájékoztatást az Adatkezelési tájékoztatónkban talál.

13. Átadás- átvétel
Az átvevő személy az átvételkor köteles meggyőződni arról, hogy az általa vagy az őt megbízó megrendelő által kért valamennyi termék a megrendelés szerinti mennyiségben és - megtekintés alapján - megfelelő minőségben került-e átadásra. 
Ha a megrendeléssel – akár részben – kifogása merülne fel, úgy jogosult visszautasítani a rendelés, vagy egyes termékek átvételét, amelyről Kollégánk/ futárszolgálat munkatársa jegyzőkönyvet vesznek fel.  A visszautasított árucikkek vételára természetesen nem kerül felszámításra. 
A futárszolgálatnál kizárólag a teljes rendelés, csomag átvételét tudja megtagadni, amennyiben a rendelés átvételét részben kívánná csak megtagadni, úgy kérjük, hogy a IV. pontban részletesen kifejtett eljárást (elállás) kövesse!
A csomagolás sérülésére (szakadt, lábnyomok stb.) vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a sérülés ténye a fuvarlevélen vagy külön jegyzőkönyvben a futár jelenlétében kerül rögzítésre.
Amennyiben a termékről csupán az átadást követően derül ki, hogy az már az átadás-átvétel időpontjában hibás volt (azaz a hiba oka már akkor is fennállt), Önt ebben az esetben megilleti egyrészt a VI. pontban meghatározott szavatossági igény előterjesztésének joga, valamint a reklamáció joga, amelyről a VII. pontban tájékozódhat.
14. Tulajdonjog fenntartása
A termék mindaddig a Vállalkozásunk tulajdonában marad, amíg a vételár kifizetése hiánytalanul meg nem történik.

15. E-mailen történő megrendelés eltérő szabályai
Megrendelését az alábbi e-mail címén is: info@nalubababolt.hu és az alábbi telefonszámon is: +36 20 984 0918 jogosult közölni velünk. Az e-mailen leadott megrendelések feldolgozására, teljesítésére, szállítására, az alkalmazott fizetési módokra, a megrendelés kézbesítésére az ÁSZF III. fejezetének 1-14. pontját kell alkalmazni ezen fejezetben található esetleges eltérő rendelkezésekkel.
A telefonos és az e-mailes kapcsolatfelvétel esetén Vállalkozásunknak megrendelésének rögzítéséhez az alábbi adatokra van szüksége: 
- e-mail cím;
- telefonszám;
- szállítási adatok esetén: név, irányítószám, település, utca, házszám, ország;
- számlázási adatok: név, irányítószám, település, utca, házszám, ország;
A telefonon és az e-mailen leadott rendelés a Megrendelő igénybejelentésének (ajánlatának) minősül. A megrendelését a megrendelés megérkezését követően haladéktalanul visszaigazoljuk e-mailben. Amennyiben a visszaigazolás nem érkezik meg a megrendelést követő 48 órán belül Önhöz, úgy mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő hozzánk, illetve Önhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Közöttünk akkor jön létre a megrendelt termékekre vonatkozó adásvételi szerződés, amikor Önhöz megérkezett a rendelést visszaigazoló e-mail.
A telefonon leadott rendelés alapján létrejött adásvételi szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, azt nem iktatjuk, az a későbbiekben nem lesz hozzáférhető (ide nem értve a visszaigazoló e-mailt, számlát).

IV. Elállás
Önt az alábbiak szerint indokolás nélküli elállási jog illeti meg:

1. Megrendelés és a kiszállítás közötti időszakban
Ön jogosult indokolás nélkül törölni megrendelését a rendelési számra, megrendelő nevére és megadott adataira történő hivatkozással ÁSZF I.1. pontjában megadott elérhetőségeink egyikén
- amennyiben rendelését hétköznap 16:00 óráig adta le, így ugyanezen a napon 24:00 óráig bezárólag,
- amennyiben a rendelését hétköznap 16:00 óra után, vagy hétvégén, munkaszüneti napon adta le, úgy a következő munkanap 08:00 óráig bezárólag.
A törlés csak akkor sikeres, ha Kollégánk vissza tudta igazolni kérését, amennyiben a törlés iránti kérelme bizonyos okokból nem volt teljesíthető, úgy jogosult a következő pontokban meghatározottak szerint elállni a szerződéstől.

2. Rendelés indokolás nélküli visszautasítása a kiszállításkor
(Az e pontban foglaltakat kizárólag fogyasztók esetén kell alkalmazni.)
Ön jogosult a megrendelt csomag átvételét indokolás nélkül megtagadni. A kiszállítást végző futár/Kollégánk a termék(ek) átvételének megtagadásáról jegyzőkönyvet vesz fel. A futárnál kizárólag a teljes csomag átvétele tagadható meg, amennyiben a rendelés átvételét részben kívánná csak megtagadni, úgy kérjük, hogy a IV.3. pontban részletesen kifejtett eljárást (elállás) kövesse! A visszautasított árucikkek vételára természetesen nem kerül felszámításra, ugyanakkor a visszaszállítással felmerülő költségek (rendelési összegtől függetlenül) felszámításra kerülnek.

3. „14 napos” elállási jog jogszabály alapján
(Az e pontban foglaltakat kizárólag fogyasztók esetén kell alkalmazni.) 
4.1. Határidő
Ön az áru adásvételére irányuló szerződés esetén
- az árunak,
- több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
- több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a köztünk létrejött szerződéstől.
Az elállás joga Önt a megrendelés és a kiszállítás közötti időtartam alatt is megilleti.

4.2. Elállási jog gyakorlásának módja
Ezen elállási jogát az erre rendszeresített, jogszabály mellékletét is képező formanyomtatványon – X. pont - vagy elállásra irányuló egyértelmű nyilatkozatával is tudja gyakorolni.
Elállási nyilatkozatát kérjük, hogy az alábbi elérhetőségeink egyikére küldje meg részünkre:
Postacím: Nagyné Dózsa Beáta e. v. 9700 Szombathely, Rumi út 320.
E-mail címe: info@nalubababolt.hu
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a fent megjelölt módok valamelyikén részünkre. Az elállási nyilatkozatának kézhezvételét kötelesek vagyunk a kézhezvételét követő 3 (három) munkanapon belül e-mail útján visszaigazolni. 

4.3. Elállási jog alóli kivételek
Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29.§ (1) bekezdésében meghatározott esetekben nem gyakorolhatja elállási jogát. 
Vállalkozásunk profilját illetően ilyen termékek például az olyan zárt csomagolású áruk, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhetőek vissza: cumi, cumisüveg stb.

4.4. Visszatérítés
Amennyiben Ön eláll a köztünk létrejött a szerződéstől, úgy haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatérítjük az áru(k) vételárat és a kiszállítással felmerülő költségeit. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben Ön kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott a megrendelésekor, úgy nem vagyunk kötelesek visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, Önt a visszatérítési mód változtatásából kifolyólag semmilyen többletköltség nem terheli.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy mindaddig, amíg a megrendelt áru(ka)t nem kaptuk meg, vagy annak feladását részünkre hitelt érdemlő módon (pl. postai, futárszolgálati igazolás a csomag felvételéről) nem igazolta, addig jogosultak vagyunk a visszatérítést visszatartani. A fenti kettő időpont közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illet meg minket a visszatartás joga abban az esetben, ha a terméket székhelyen leadta.

4.5. Visszaküldés
Az árut elállása esetén köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállás közlésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni részünkre a 9700 Szombathely, Rumi út 320. szám alatti székhelyre. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi részünkre a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli, Vállalkozásunk annak megtérítését nem vállalja! 
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az áru jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az értékcsökkenéssel arányos összeget Vállalkozásunk az IV.4.4. pontban rögzített visszatérítés szerinti összegbe beszámítja, azaz ez értékcsökkenéssel arányos összeggel csökkentve kerül visszafizetésre a vételár és a költség. 
Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett az áru jellege, vételára, valamint a használatból eredő kopás/elhasználódás mértéke alapján kerül megállapításra.

V. Vállalkozás elállása
Vállalkozásunk jogosult egyoldalúan elállni a szerződéstől az alábbi esetekben:  
    • a kiszállítás ellenállhatatlan külső okból eredően akadályozott vagy ellehetetlenült– pl.: az útviszonyok állapota, időjárási szélsőség;
    • Vállalkozásunknál 3 (három) munkanapot meghaladó technikai akadály lép fel, ideértve mind a szerződés teljesítését lebonyolító szoftverek és számítástechnikai rendszerek, mind a termékek számlázását, csomagok összekészítését, szállítását lebonyolító eszközök hibáit;
    • a megrendelt termék tekintetében termékhiány áll be.
Elállást tartalmazó írásbeli jognyilatkozatunkat az Ön által megadott e-mail címre küldjük meg haladéktalanul.
Elállásunk esetén az előre kifizetett (átutalás, bankkártyás fizetés) ellenértéket legkésőbb 14 (tizennégy) napon belül visszautaljuk az Ön által megadott bankszámlaszámra. A visszautalással kapcsolatban Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

VI. Szavatosság és jótállás
1. Kellékszavatosság

Ön Vállalkozásunk hibás teljesítése esetén a velünk szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozásunk számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozásunk költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Amennyiben Ön fogyasztónak minősül, akkor a közöttünk létrejött adásvételi szerződés szerinti ingó áru vonatkozásában a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozásunk költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja.
Amennyiben Ön fogyasztó, akkor vállalkozásunk megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne számunkra, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.  
Amennyiben Ön fogyasztó, Ön jogosult akkor is - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a vállalkozásunk nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a jogszabály szerint (jelen ászf-ben a*-gal jelölt bekezdésben) meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozásunk megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozásunk nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozásunk észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással. A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozásunk rendelkezésére kell bocsátania. 
*A vállalkozásunknak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásunknak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. 
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
Amennyiben szavatossági probléma miatt jogszerűen eláll a szerződéstől, úgy a termék árát, a kiszállítással és visszaküldéssel kapcsolatos költségét vállalja megtéríteni a Vállalkozásunk.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra Vállalkozásunk adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Amennyiben Ön fogyasztónak minősül, úgy a szerződés teljesítésétől számított kettő éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Amennyiben Ön nem minősül fogyasztónak, abban az esetben a kellékszavatossági jogait a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési időn belül gyakorolhatja.  Használt dolog esetén ez a határidő (fogyasztó és nem fogyasztó esetében is egyaránt) egy év.

Ön kellékszavatossági jogait vállalkozásunkkal szemben érvényesítheti, írásban (ÁSZF I.1. pontban megadott e-mail cím vagy postai levelezési cím útján).
Amennyiben Ön fogyasztónak minősül a teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket tőlünk vásárolta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után (esetleges jótállás esetét ide nem értve) azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy amennyiben Ön fogyasztónak minősül, úgy jogszabályi kötelezettségünk folytán törekednünk kell arra, hogy a kijavítást vagy a kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezzük. Amennyiben a határidőt nem tudnánk tartani, úgy kötelesek vagyunk Önt ezen tényről írásban tájékoztatni a kijavítás, csere várható időtartamáról. 

Nem beszélhetünk hibás teljesítésről, ha a hiba oka a termék Ön részére történő átadását követően keletkezett, így például:
    • rendeltetésellenes használat, a használati útmutató figyelmen kívül hagyása,
    • rongálás, helytelen tárolás, kezelés,
    • elemi kár, természeti csapás következményeként.

2. Termékszavatosság (Kizárólag fogyasztót megillető jog)
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az VI.1. vagy VI.3. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényét is érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás
(Az e pontban foglaltakat kizárólag fogyasztók és új fogyasztási cikkek esetén kell alkalmazni.)

3.1. Vállalkozásunk értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor hatálya alá tartozik. 
Hibás teljesítés esetén Vállalkozásunk a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállásra köteles a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott, Kormány rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre. 

3.2. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, ha fogyasztónak minősül. 

3.3. Jótállás időtartama:
    • 10.000.-Ft összeget elérő, de 100.000.-Ft összeget el nem érő eladási ár esetén egy év;
    • 100.000.-Ft összeget elérő, de 250.000.-Ft összeget el nem érő eladási ár esetén kettő év;
    • 250.000.-Ft összeget elérő eladási ár felett három év.
A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának napjával, vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozásunk vagy megbízottunk végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

3.4. Tájékoztatjuk, hogy egyes termékek esetén előfordulhat, hogy a jogszabályon alapuló jótállás mellett a termék gyártója további jótállási kötelezettséget vállal, melyek a jogszabályon alapuló jótállástól eltérő (kedvezőbb) feltételeket is tartalmaznak. Ezért a vásárlást, valamint a nem jogszabályon alapuló jótállási igénye érvényesítését megelőzően a jótállási jegyen szereplő feltételeket alaposan szíveskedjen áttanulmányozni.

3.5. A vállalkozásunk köteles a fogyasztási cikkel együtt megküldeni Ön részére a jótállási jegyet igazolható módon, amennyiben ezen kötelezettségünket nem teljesítenénk, úgy jótállási igényét a termék vételárának megfizetését igazoló bizonylattal is érvényesítheti. Ezért javasoljuk, hogy mindkettő okiratot őrizze meg.

3.6. Önt milyen jogok illetik meg jótállás alapján?
Elsősorban Ön a jótállási igényének érvényesítése során kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozásunk számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. A többletköltség mértéke során figyelembe kell lenni a szerződésszegés súlyára, a termék új állapotban képviselt értékére, jótállási igény teljesítésével Önnek okozott érdeksérelemre.

Amennyiben Vállalkozásunk a kijavítást vagy kicserélését nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőben nem tud eleget tenni az Ön érdekeit kímélve, vagy amennyiben Önnek a kijavításhoz, vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, úgy Ön jogosult igényelni az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozásunk költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy a szerződéstől is elállhat.
Amennyiben Ön a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, úgy nem hivatkozhatunk a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Ön a kijavítás iránti igényét választása szerint a Vállalkozásunk székhelyén és az általunk a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Tájékoztatjuk, hogy a termék kijavítása során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. 
Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy amennyiben a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során részünkről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, Ön eltérő rendelkezése hiányában kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőségünk, akkor kötelesek vagyunk az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül Ön részére visszatéríteni.

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy amennyiben a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - Ön eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha Ön nem igényli a vételár arányos leszállítását, és Ön nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, akkor kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőségünk, akkor kötelesek vagyunk az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül Ön részére visszatéríteni.

Felhívjuk szíves figyelmét továbbá arra, hogy amennyiben a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény részünkre való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - Ön eltérő rendelkezése hiányában – kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket a 30 (harminc) napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőségünk, akkor kötelesek vagyunk az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül Ön részére visszatéríteni.

3.7. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket az üzemeltetés helyén kell megjavítanunk. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozásunk, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

3.8. Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy a jogszabályi kötelezettségünk folytán törekednünk kell arra, hogy a kijavítást vagy a kicserélést legfeljebb 15 (tizenöt) napon belül elvégezzük. Amennyiben a határidőt nem tudnánk tartani, úgy kötelesek vagyunk Önt ezen tényről írásban tájékoztatni a kijavítás, csere várható időtartamáról. 

3.9. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
Vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére történő (fentiek szerinti) átadását követően keletkezett, így például:
    • rendeltetésellenes használat, a használati útmutató figyelmen kívül hagyása,
    • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembehelyezést Vállalkozásunk vagy megbízottunk végezte, vagy ha az üzembehelyezést a fogyasztónak kellett elvégezni és a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutatóhibájára vezethető vissza),
    • rongálás, helytelen tárolás, kezelés,
    • elemi kár, természeti csapás.

3.10. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az VI.1. és a VI.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik a jótállási idő alatt.

VII. Panaszkezelés, jogérvényesítés
I. A termékekkel és a kiszállítással kapcsolatos panaszait, kifogásait az alábbiak szerint tudja közölni Vállalkozásunkkal:

1. Szóban személyesen
Vállalkozásunk a szóbeli panaszát a lehetőségeihez képest igyekszik azonnal orvosolni. Ha arra nincs lehetőség, Kollégánk a panaszával nem ért egyet vagy Ön a panasz orvoslását nem tartja megfelelőnek, akkor munkatársunk a panaszról és álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyv egy példányát átadja Önnek. 

2. Szóban telefonon
Vállalkozásunk az ÁSZF I.1. pontjában megadott elérhetőségen is felveszi panaszait. A telefonbeszélgetésről jegyzőkönyvet készít és azt legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi Ön részére.

3. Írásban: postai úton, e-mail útján, messengeren, facebookon előterjesztett panasz
Vállalkozásunk az írásban érkezett panaszt legkésőbb annak beérkezését követő 30 (harminc) napon belül írásban megválaszolja, ugyanolyan módon, ahogy a panasz érkezett.
A panaszt, panaszról készült jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát Vállalkozásunk három évig köteles megőrizni.
Amennyiben Vállalkozásunk panaszát elutasítja, úgy azt írásban megindokolja és tájékoztatja Önt arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét, valamint azt, hogy Vállalkozásunk igénybe veszi-e a fogyasztói jogvita rendezése érdekében a békéltető testületi eljárását.

II. Amennyiben Ön fogyasztó és az álláspontja szerint a panasza nem megfelelően került elbírálásra, úgy a jogvita rendezésére a panaszát az alábbi hatóságoknak küldheti meg:
1. Panaszát megküldheti az Európai Unió online vitarendezési platform (ODR platform) részére. 
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Az ODR platform az EU-n belüli fogyasztók és kereskedők számára lehetővé teszi, hogy bíróságon kívül próbáljanak meg egyezségre jutni az online vásárlásból eredő panaszokkal kapcsolatban. Ez a felhasználóbarát és interaktív honlap az EU minden hivatalos nyelvén elérhető és ingyenesen használható. Az ODR platform használatával a fogyasztó és a kereskedő megegyezhetnek akár egy vitarendezési testület kiválasztásában, majd ezt követően végigmennek egy folyamaton, hogy megoldást találjanak a fogyasztó panaszára. 

2. Panaszával lehetősége van békéltető testülethez fordulni. 
A békéltető testület a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő szakmailag független testület. A testület eljárása az Ön kérelmére indul, amelyet a testület elnökéhez kell benyújtania. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata továbbá, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Illetékesség
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.

A Békéltető testületek elérhetőségei: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. 

Vállalkozásunk székhelye szerint illetékes békéltető testület: 
Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület 
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Tel.: 94/506-645, 94/312-356
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Ügyintéző: Pergel Bea békéltető testületi munkatárs
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán László
Weboldal: https://vasibekelteto.hu/
Az eljárás már online kérelemre is megindítható: https://vasibekelteto.hu/online-kerelem/

Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes. 
Vállalkozásunkat a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a testület értesítésének kézbesítésétől számított nyolc napon belül írásban nyilatkozni a fogyasztó igényének jogossága és az ügy körülményei vonatkozásában, köteles tényállítását előadni, valamint az azt alátámasztó bizonyítékokat csatolni. Vállalkozásunk köteles továbbá a tanács döntésének kötelezésként történő elfogadását (eseti alávetés) vagy ennek kizárására vonatkozó nyilatkozatát illetően válasziratát megküldeni a békéltető testület számára.
Vállalkozásunk köteles biztosítani egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét a meghallgatáson kivéve, ha Vállalkozásunk székhelye/telephelye/fióktelepe nem az illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti vármegyében van bejegyezve.

A Vállalkozó nyilatkozik, miszerint békéltető testületnél általános alávetési nyilatkozatot nem tett.

3. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál
A fogyasztó bármilyen fogyasztóvédelmi probléma esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A fogyasztóvédelmi hatóság a panasz elbírálását követően dönt arról, hogy indít-e fogyasztóvédelmi eljárást, vizsgálva ezzel a vállalkozás piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldhatja meg. A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. 
A kormányhivatalok elérhetőségei az alábbi linken megtalálhatóak: http://www.kormanyhivatal.hu/hu
III. Bírósághoz fordulás joga
Ön jogosult az fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtt történő érvényesítésére. 
VIII. Vegyes rendelkezések

1.  Felelősség 
Ön a webáruházat kizárólag saját kockázatára használhatja és elfogadja, hogy Vállalkozásunk nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni káráért a szándékosan, súlyos gondatlansággal vagy bűncselekménnyel okozott, valamint életet, testi épséget és egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősség esetein kívül. 
Vállalkozásunk nem vállal felelősséget különösen az alábbiakért:
- ha a webáruház használatában az internetes hálózatban fellépő hiba fennakadást okoz;
- bármilyen adat, vagy akár elküldött akár fogadott e-mail elvesztéséért, meg nem érkezéséért, késlekedéséért és az ebből adódó következményekért;
- akár a küldő akár a fogadó oldalán a spam-szűrő túlzott aktivitása miatt a leveleknek Levélszemét/Spam/Promotion stb. mappába kerüléséért, illetve az ebből adódó következményekért, esetleges elvesztésért, törlésért;
- bármelyik kommunikációs vonalban történő bármilyen meghibásodásért, akár a küldő, akár a fogadó oldalán, akár a közbeeső csatornák bármelyikén;
- bármilyen rendszer vagy programhiba, rendkívüli esemény, vagy technikai hiba következményeiért.
 
Ön köteles a webáruház használata során tartózkodni az olyan fajta magatartástól, amellyel harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat akár közvetlenül, akár közvetett módon sértene. A magatartásáért kizárólagosan Ön felel, az ilyen jogsértő esetben teljes mértékben együttműködünk az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése érdekében.
 
2. ÁSZF tartalma
Jelen ÁSZF Vállalkozásunk és Ön (mint vele szerződéses kapcsolatba lépő megrendelő, vevő) között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazzák. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően a mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások külön kikötés nélkül is irányadóak. 
  
3. ÁSZF módosítása
Vállalkozásunk jogosult jelen ÁSZF-t egyoldalúan, Ön tájékoztatása mellett módosítani. A módosításokat csak a módosítás honlapon történő közzétételét, Ön számára elérhetővé tételét követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

4. Hírlevél
Kérésére akcióinkról, esetleges nyereményjátékainkról, szolgáltatásainkról e-mail üzenetben küldött hírlevél útján értesítjük. Hírlevelet csak abban az esetben küldünk Önnek, ha erre külön feliratkozik. A hírlevelek marketing célt szolgálnak.
A hírlevelekkel kapcsolatos részletes tájékoztatónkat az Adatkezelési tájékoztatóban találja, amely a honlapon szintén elérhető (honlap alja).


IX. Irányadó jogszabályok
    • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
    • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
    • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyed kérdéseiről
    • 2011. CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról
    • 45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
    • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
    • az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
    • a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

X. Elállási-/Felmondási nyilatkozat-minta

Letölthető elállási mintához kattintson ide.


(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Nagyné Dózsa Beáta
Szombathely
Rumi út 320.
9700

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Fogyasztó(k) neve:

Fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):


2023.10.01.